top of page

פוסט אורחת: משנת יוסף - קמעונאית שוברת שוק ברחוב החרדי

כתבה: יעל שטיינמץ, כותבת מאקרו ומיקרו-קופי לאתרים


לכתוב מיקרו-קופי לאתר של סופר זה חוויה.

תכירו את האתר של משנת יוסף: לא ממש סופר, גם לא הזמנת אונליין רגילה, ואפילו לא איסוף עצמי כמו שכבר רגילים להכיר.


משנת יוסף, קמעונאית ארצית שוברת שוק עם מחירים מנצחים בשוק החרדי, עם למעלה מ-40 אלף משפחות מדי שבוע ובלי מטר רבוע או מדף אחד!


ree


מזמינים באתר או בטלפון ובאים לאסוף מנקודת איסוף בחניון או בחצר קרובה.

אף אחד לא אורז לך את המוצרים בתוך ארגז, וגם אין איך להיות בטוח שהכל במלאי כשסגרת את ההזמנה.

כל המוצרים מחכים בארגזים ובערמות, והקונים מגיעים ומלקטים עצמאית לפי רשימת ההזמנה.

אפילו הכפתור הרגיל של סיום הזמנה ותשלום - לא נמצא שם.


אז תדמיינו לעצמכם, חצר חצי מקורה, בחום בני ברקי, עם המונמון משפחות וילדים שמגיעים לאסוף את ההזמנה עם עגלות קניות מיתולוגיות (כן, כמו שסבתא שלנו הלכה לשוק).


איך הופכים את חוויית הקנייה לחיובית, משפחתית ועם הבנה לתהליך?

לקחת גם 'מכירת חסד' ולהפוך אותה לחוויית קנייה וחוויית משתמש, במה שאפשר.

נכון, לא מיזגתי שום חניון, ואפילו לא סידרתי מדפים 🙂

אבל עם שפה נכונה, בהירות והנגשה, אפשר להפוך את תחילת התהליך, את השלב שבו מוסיפים מוצרים לעגלה בדרך לקנייה - לחווייתית, חיובית ומזמינה יותר.


אז בואו ניכנס לראות את זה קורה עם אפיון שפה משפחתי מדויק שיצרתי יחד עם אסתי ר' מ'תפנית', בול לקהל היעד הספציפי, ועם מיקרו-קופי שכתבתי עם חשיבה מדויקת על קהל משתמשים חרדי וברובו לא ממש טכנולוגי. חלקם רגילים להזמין במערכת הטלפונית ולא ממש רגילים להזמנות אונליין, ככה שהמטרה המשמעותית הייתה להנגיש את הקלות וההסבר למה שקורה בכל שלב ובשלב שאחריו. 


וכן, זה מכוון שמדברים פה ברבים, ולא בפנייה אישית או א-מגדרית. זו קנייה משפחתית, וחוויית איסוף משפחתית גם כן. 


בנימה אישית, כמי שגרה בריכוז חרדי ואפילו מהווה לפעמים חלק מקהל הלקוחות, חוויית איסוף המוצרים לא חווייתית במיוחד. וכשפנתה אליי מירי מסטודיו מירוקה, דווקא מהמקום האישי, שחווה את הקהל, היה חשוב לי לפשט, להקל על חוויית ההזמנה (גם אם האיסוף נשאר קצת מורכב) ולהסביר את הרציונל מאחורי תקלות שמעצבנות לקוחות ('אוף, נתקענו בלי פסטה'! 'למה הגיעו מגבות בצבע חרדל מזעזע'?)

נתחיל?


הערך המרכזי של חיסכון, ביחד עם השפה המשפחתית שמלווה את המשתמש במהלך הקנייה.


ree


הדגשה של האפשרות להרשמה מהירה ללא צורך בפרטי אשראי, כדי לאפשר למשתמשים חדשים לחוות את תהליך הקנייה:


ree


וגם אם כבר נרשמתם, אז בואו נעשה את זה קצר:


ree


תהליך התשלום גם הוא לא קלאסי ובדיוק בשביל זה, יש הסבר שמופיע בכל קנייה, ממש לפני שמתחילים:


ree


ותזכורת שימושית בסל הקניות המשפחתי 🙂 אפילו בהגדרת הסל הייתה חשיבה: זו עגלת קניות? זה סל? העגלה שלכם? סל משפחתי? עד להגדרה המדויקת, עם פירוט והסבר:


ree


כאן היה חשוב לי להדגיש שוב, כי כל השינויים אפשריים בזמן שהמכירה פתוחה. ברגע שהיא נסגרת, כבר אין אפשרות לשנות ומחויבים בתשלום גם בלי לאשר את זה שוב. והינה הפירוט שמסביר בצורה חיובית, שמציגה את היתרון בשביל המשתמשים:


ree



ועוד המון חוויות לא קלאסיות שתפגשו רק במשנת יוסף. ושוב, אנחנו כאן כדי להסביר, להנגיש ולהוריד לגובה העיניים. שמתי דגש מיוחד על הבהרה, אבל בלי התנצלות. חשוב לנו להסביר כדי למנוע תסכולים ואי הבנות:


ree


ועוד הרבה, נגיש, חווייתי ומשפחתי:


ree


אפילו בבחירת תחנה בחרנו לפנות בשאלה, כמו לחברים או משפחה:

ree


זו הייתה טעימה ממערכת קצת פחות קלאסית, עם אתגר של משתמשים א-טכנולוגיים, מערכת ייחודית והרבה תובנות מהתנהלות שגרתית שרצינו לפתור. לאפשר התמצאות במרחב גם למשפחה חדשה שהצטרפה, ובלי להכביד על משתמשים ותיקים.


הפידבקים אומרים שזה קורה, ואני ממשיכה ללוות בבאגים שקופצים, אתגרים משפטיים שדורשים ניסוח מחודש ועוד כל מיני פיצ'רים שמוסיפים במשנת יוסף כל הזמן


מעניין? כאן אפשר לראות עוד אתרים שכתבתי.

יעל שטיינמץ

bottom of page